lauantai 10. kesäkuuta 2017

Oman onnensa seppä


Minä olen kasvanut ehjemmäksi kuin ennen.
Vihdoinkin oman muotoisekseni,
kokonaan itseni kokoiseksi.
Minä olen alkanut puhua ääneen.
Ihan omalla äänelläni
ja täyttämään tilaa.
En minä enää kyyristele varjoissa,
toivo toisesta pelastajaa
tai onnelleni seppää.

Mutta sinulle minun tuoksustani on tullut haju
ja äänestäni melu ja rajoistani kulma johon kolautat kyynärpääsi.
Minä olen mielestäsi epäkunnossa ja väärän muotoinen koska osun ikävästi tiellesi.
Mutta voi kuinka riemullista on olla itsensä muotoinen, oman onnensa seppä.
Ei kiristä mikään reuna tai sauma eikä tarvitse enää syyttää ketään.
En aio kutistua.


4 kommenttia:

  1. Katariina Varjoranta9. heinäkuuta 2017 klo 17.36

    Hieno runo. Sellainen jossa on helppo hengittää mukana ja löytää itsestäkin hiven tuota kasvua. Kiitos!

    VastaaPoista
  2. Q: Tämä on jotenkin niin Sinun näköinen runo. Jos joku olisi ihan yllättäin kysynyt runon kirjoittajaa, suoralta kädeltä olisi arvannut Sinut.

    VastaaPoista